Kommunikere med casestudier

Ikke så længe siden, lavede jeg et partnerskab pitch, for en organisation, jeg repræsenterer, til en anden organisation med samme interesser. Hvis ideen var kommet ud i livet, ville det har radikalt ændret vores organisation.
Du kan så forestille dig min utålmodighed, når jeg ikke høre tilbage fra den person, til hvem jeg havde gjort forslaget. Hun havde bifaldt ideen, men fortalte mig beslutningen ville være gjort af et Råd i hendes organisation.
Da dynamikken i en vigtig beslutning om fremtiden for deres organisation, forventer jeg ikke en hurtig reaktion. Men jeg gerne mindst en opdatering rådgive mig om status for deres overvejelser.
Derefter, jeg havde en “Eureka”, eller mÃ¥ske jeg skulle kalde det en “Hovsa” øjeblik. Jeg indsÃ¥, at jeg ikke havde rapporteret tilbage til folk i min organisation enten. Der gjort mig skyldig i det samme bortfald af kommunikation som damen i anden organisationen. Med denne anerkendelse, jeg gjort afbigt ved at sende en e-mail til min organisation, og fulgte op med en rapport pÃ¥ et møde.
I at tage et analytisk overblik over denne hændelse, indså jeg, at intet kan være noget, når det drejer sig om kommunikation.
Tanken om, at intet kan være noget synes counter-intuitive. Men husk den berømte Sherlock Holmes bemærkning om den hund, der ikke gø; den fiktive detektiv løst en forvirrende sag ved at bemærke Hvad skete ikke, snarere end hvad skete.
Du kan formentlig komme med flere ideer om vigtigheden af at kommunikere selvom intet er ændret. Det er især tilfældet, hvis du er den, der ikke høre fra en anden.
Først, kan du have gjort planer, der går ud fra enten en ændring eller en videreførelse af status quo. Måske sidder du med på ferieplaner indtil problemet er løst én måde eller den anden.
For det andet, i det mindste bekendt at en ventede beslutning eller begivenhed ikke har endnu fundet sted, og at du ikke går glip af noget (for eksempel, som jeg skriver dette, jeg venter på en klient til at bekræfte visse oplysninger og det ville være rart at vide at jeg ikke har savnet et tilbagekald eller en emai LED svar).
For det tredje, hvis du har modtaget en opdatering, der fortæller dig, intet er sket, behøver du ikke at kontakte denne person og spørge, hvis der har været nogen udvikling. På samme måde kan du rådgive folk der ser til dig for oplysninger.
Et andet notat om «intet kan være noget» idé: det er en variation af hvad jeg har kaldt bekendt syndromet. Der henviser til en undladelse af at kommunikere, baseret på den antagelse, at andre ved hvad jeg ved.
Sammenfattende er det en god idé at rapportere regelmæssigt, selv om intet er sket, da andre ikke muligvis kender du venter stadig så godt.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *